shutter studio (1)

Bildestørrelser for annonsering på sosiale kanaler

03/01/2019 , In: Ukategorisert , With: No Comments
0

Lurer du på hvilke bildestørrelser i sosiale medier som fungerer? Din bedrift bør ha fokus på at innholdet som blir lagt ut på sosiale kanaler er i henhold til kanalen sine standarder. Vi har nå samlet de viktigste formatene for å gjøre det litt enklere for deg.

Facebook:

Forsidebilde / Headerbilde: 851×315 pixler.
Profilbilde: 180 x 180 pixler.
Karusell: 600 x 600 eller 1080 x 1080 pixler. 
Innlegg med bilde:
 1200×1200 pixler.
Link med bilde: 1200×628 pixler.
Video: Format: 9:16-16:9.
Maks filstørrelse 4GB. Maks 240 min.

Instagram:

Profilbilde: 110 x 110 pixler.
Innlegg: 1080 x 1080 pixler.
Story: 1080 x 1920 pixler eller 9:16.
Maks 15 sekunder varighet.

LinkedIn:

Profilbilde: 400 x 400 pixler.
Bedriftsbakgrunnsbilde: 1536 x 396 pixler.
Personlig bakgrunnsbilde: 1024 x 512 pixler.

Twitter:

Forsidebilde: 1500 x 500 pixler.
Maks filstørrelse er 5MB.
Profilbilde: 400 x 400 pixler.
Maks filstørrelse 2MB.
Innlegg: 1024 x 512 pixler.

Snapchat:

Annonser: 1080 x 1920 pixler.

 

Trenger du hjelp til å annonsere eller tilpasse dine bilder på sosiale kanaler? 

Ta kontakt med en av våre markeds rådgivere for en uforpliktende prat om digital markedsføring. 

There are no comments yet. Be the first to comment.

Leave a Comment

caroline martinsen

Hva er en profilmanual og designprofil?

Hva er en profilmanual og designprofil? En profilmanual er retningslinjer for hvordan en merkevareidentitet skal brukes i ulike sammenhenger, slik…
Les mer

Slik oppretter du en bedriftskonto på Instagram:

Konfigurer en Instagram-bedriftskonto for å gi folk mer informasjon om hva du tilbyr. Dersom du ikke allerede har gjort det, anbefaler…
Les mer

Hva er Microsoft Azure og hvorfor velge det?

Kréatif går 100% i skyen med Microsoft Azure Friggstore går i skyen med Microsoft Azure. Kréatif er stadig på søken…
Les mer